lyckanibacken

Alla inlägg under september 2012

Av Ida Lundkvist - 29 september 2012 08:18

Ligger i sängen ännu, och barnen har gått upp och ser tv. Robert är på egna äventyr idag. Han har startat mycket tidigt till Boden för att leka av sig med fyrhjulingen.. ;-)
Kom på nu, att ja är ju utan både bil och hjuling idag. Vi som hade, eller jag som var så godissugen och hade velat fara till samhället en sväng. Nåja, det löser sig säkert!
När jag var med hundarna ut i hundgården tidigt i morse så var solen påväg upp. Alldeles knallrött tätt ovanför bergen. Men nu verkar den vara gömd igen..
Nä, frukost nu, sen får vi se vad dagen bjuder på..
Morning ...


Iisa-mys, hon är Sååå mysig! :-)

Av Ida Lundkvist - 27 september 2012 22:09

Ja idag har det snöat rejält faktiskt. Inget som stannar kvar på marken någon längre tid, men härligt med störs flingor dinglandes från himlen. Och barnen blev ju absolut galet glada.
Hopp i kläderna och ut och blöta ner sig i blötsnö är ju skitkul! Känna på snön, och säkert smaka den också. Man kommer ju ihåg själv hur man gjorde.. :-)
Robert är på hemmaplan igen. :-)
Blir väl att vara ute imorgon, hoppas det är sol.. :-)

Köpte ju nya skor, kängor, graninge. Dyra skor på rea, 30% ca 900 kr i rabatt, tyckte jag var ett klipp då jag har spanat efter såna här kängor en tid, och verkligen behövde några vettiga vinterskor! :-)
Nu sov gott!

Av Ida Lundkvist - 25 september 2012 22:44

Jaa, lägger upp lite bilder.. på nya tillskottet bla. Var till Vännäs och hämtade Lady 7 mån, som jag tror vi döper om till Iisa med två i. :-) har jättesvårt att säga Lady. Loo och lady och Egon går inte ihop. Loo och Iisa passar bättre. Hon verkar inte alls ha något problem med namnbyte så.. ;-) Så då är det bara ropa LooIsa! Hehe! ;-) Underbara lady Iisa förresten. Valpig, härlig, öppen, social, och sprallig! Hon behöver bara lite träning i hundgården, men annars matchar hon oss bra. :-)
Nu blir det att spela lite Ruzzle innan jag lägger igen mina två blå..! ;-)
Gnatt!

Av Ida Lundkvist - 23 september 2012 06:39

Joo, det var riktigt frostigt när jag tog ut hundarna nu på morgonen. Riktigt sådär gott luktade det . Längtar till snö nästan nu! Fast underbara hösten får gärna smyga förbi i lugn fart.
Det måste jag säga, när vi nu bor i inlandet, om det är därför eller för att jag själv mottar det på ett annat sätt. Men färgerna, alla färger... Det har jag inte upplevt tror jag någongång, att en höst verkligen kan vara såhär färggrann! Det är då otroligt vackert i alla fall! :-)
Nu är kaffet klart, ungarna sover gott fortfarande. Och jag ska njuta av tystnaden så länge den infinner sig! ;-)

Av Ida Lundkvist - 22 september 2012 07:29

Just nu känner jag mig riktigt hängig. Täppt och snorig, och det värker i bihålorna. Men dagen är full av planer ändå..
Först och främst blir det att göra nå frukost, sen blir det lunch ute i det fina vädret . Och sen sticker vi till Piteå.. :-)
Barnen har så länge velat fara på något roligt. Och då menar dom lekland.. ;-) så det blir nimbys..

Dags att kliva upp och spraya näsan, och få i sig nåt varmt för halsen. God Morgon då!


Bilderna är från gårdagen.. :-)

Av Ida Lundkvist - 19 september 2012 23:29

Ja, det är väl ungefär vad dagen har bestått av. Inte mycket annat har hänt. Jag har legat på spikmattan även idag. Vilat lite då jag har åkt på nån förkylning som håller på att bryta ned mig allt eftersom. Hade iofs varit bra om det bröt ut ordentligt nu, då jag har varit smårisig från den ena morgonen till den andra i en längre period nu. Är längesen man var liggandes.
Har kikat lite hundar idag, och hoppas att jag får svar från Loos uppfödare snart ifall hon har någon åt mig. Annars har hon valpar nu. Men jag skulle hellre ta någon vuxen som passar med oss, och som kan få igång Loos intresse för fart. Hoppas att det bara är för att hon är ung ännu som hon inte intresserar sig för att gå framåt. Kommer väl säkert få ta tillbaka lite av det jag just sagt om någon månad då hon är kalvig värre och kutar som en galning! Haha! ;-) ska i alla fall bli kul att införskaffa en släde till vintern till mitt förhoppningsvis lilla spann... :-)

Har än en gång sett in i min egna själagrund och vet vad jag mår bäst av!
Jag säger det än en gång, att det liv vi bygger upp här och nu är så rätt så! Så funderar du på något, gör slag i det, annars kommer du inte att känna att du ångrar dig, du kommer helt enkelt inte leva i din egna dröm! Sämst är man ju på att uttrycka sig... Men ni fattar vad jag menar... Kanske.. ;-)

Ne nu ska jag sova. Upp på dagis imorgon.
Puss och kram.

Av Ida Lundkvist - 18 september 2012 23:50

Is the shit.... Såå skönt att ligga på.
Har länge tänkt köpa en då jag lånat mammas några gånger och det är riktigt bra för mina spänningar. Hittade en idag på rea på inter sport för 50 kr. :-) det kan man kalla rea! Haha. Dom börjar väl vara ute nu... ;-)
Denna är lånad också då jag sover borta inatt, så min är lila.
Dock så hade den tätare mellan taggarna denna än mammas tror jag. Det tog inte nog med tunn tröja, men utan var det perfekt. :-)

Imorgon är det fotografering på dagis. :-) Hittade en Jättefin klänning idag till Alvina och en snygg skjorta till Jonathan, kul med nåt nytt.
Så nu är det läggdags som gäller!

Sov gott!

Av Ida Lundkvist - 17 september 2012 21:49

Ännu en sköön dag. Varit på tur på tu man hand med hundarna när barnen var på dagis. Grillade lunch i goda vänners sällskap ämne en gång.. Livet på pinnen är allt bra! ;-)
Vädret var med oss in i sista sekund. Kalla och blöta var vi hemma precis när barnen skulle hämtas.. kastade in nöjda och trötta hundar i huset. Kändes orättvist att låta dom vara ute i hundgården ... Men det tänket ska ändras. Egon kommer ju rent fysiskt inte att kunna bo där ute året om. Och Loo vill inte vara ensam så. När vi får en mer hårig kamrat, och när hon vuxit till sig så får hon bo ute för det mesta iaf..

Måste fixa pellets imorgon. Åhh.. bergvärmepumpar är bra! ;-) hehe!
Lite bilder.. sen tjadå!

Presentation


Här skriver en livsglad 2-barnsmamma och fler-djurs-matte om livet här i skogen, i vårt Paradis!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards