lyckanibacken

Alla inlägg under november 2012

Av Ida Lundkvist - 29 november 2012 00:24

Ja, det är inte så mycket att skriva om, då dagarna passerar i ungefär samma spår..
Har varit till Arvidsjaur idag på arbetsförmedlingen. Och jag har då den bästa förmedlaren i mitt liv. Han är himla förstående och enkel att ha att göra med. Kommer med bra förslag och är realistisk till min livssituation. En klippa. Och man mår bra istället för att känna att man vill hänga sig när man har varit där . Nöjd är jag. Han hade lite idéer om en praktikplats. Och skulle forska i ämnet. Han kom även med råd om utbildning osv.
Såg just nu efter tolvslaget att det kommit intressanta annonser på platsbanken. Lokalvårdare 50%, och djurvårdare 75% Så då ska jag söka jobb imorgon. :-)

Har även haft barnvakt idag hela dagen. Riktigt skönt. Kunde handla i lugn och ro. Och sedan åka hem och vila en stund på soffan. Det var väl behövt. Tack för det snälla ni! :-)

Alla hundar fick följa med till samhället idag. Dom måste åka bil ibland också. Loo och Nya är ju lite åksjuka, men då alla följde, och dom fick inte mat förren vi var hemma igen, så gick det bara bra! :-)

Har tänkt idag om jag skulle köpa mig ett par billiga miniskidor och tolka bakom Iisa med. Det är nog lagom långt under fötterna för mig. ;-)
Hon behöver få jobba nu.. och då kan man enkelt ta med sig dom under armen dit det är möjligt för oss att köra en bit. Får väl se hur stadigt man står på dom. Men jag kommer ihåg när man liten att man kunde ju som springa med dom. Så det är ju mer som snöskor fast med glid.. ;-) krävs väl förstås lite övning innan man känner sig säker. Men vad gör inte det. Det hade varit kul iaf.
Doghandlerna hos Uppfödaren körde med miniskidor på isen med en hund åt gången när det är såhär mellansäsong. Halkigt och farligt med släde eller hjuling nu..
Får se om jag inte kan få tag i ett par redan imorgon.
Nog nu, och sov gott..

Av Ida Lundkvist - 26 november 2012 22:30

Jag har verkligen en svamlig fialotta i huset nu.. den nyblivna 4åringen, hon har alldeles nyss somnat, och jag la henne kl 19.30 igår började jag läsa klockan 19, läste bara ca 10 min, och 22.30 sov hon... Behöver jag säga att jag är trött. Jag får inte min behövliga egentid som verkligen är viktig.. nu kommer jag väl sitta uppe alldeles för länge för att kompensera..
Helgen har gått bra. Med kalas, och folk här hela dagarna..
Men dom är verkligen nåt utöver det vanliga våra kära barn. Båda två är i en väldigt jobbig period, och jag hoppas den snart är över. För det tar mycket energi..

Nåja, idag har solen tittat fram iaf, och den var välkommen. Även kallgraderna.. det tackar vi för. Nu är det bara snö vi vill ha.. ;-)

Iisa löper nu, och är knäpp som gatan. Första löpen är det ju så, det händer nog en hel del i henne nu.. hon och Loo ryker ihop var och varannan minut. Men detär väl förhoppningsvis övergående.
Nu ska jag glo tv en stund, sen är det läggdags..
Sov gott!

Av Ida Lundkvist - 19 november 2012 21:44

Ja, livsnjutare, lyxhustru eller hemmafru som man är så har jag haft en fin dag ute med hundarna idag. Det är bara att passa på. ;-) Vi har gått i skogen en sväng, och sen har vi varit längs skogskanten högst upp i backen så hundarna har sprungit på ängen upp och ner. Solen sken och temperaturen var på någon minusgrad. Riktigt fint. Man kunde se långt idag. Tog mest bilder med storkameran, så dom bilderna är i datorn. Jag ska föra över fina bilder sen. :-)
Fick ju se spår av björnen idag också. Mäktigt.. :-) se bilden.

Sen har vi bara myst jag och barnen idag. Dagen har gått fort. Och nu ligger vi alla här nere i sängen då barnen verkar ha en jobbig period nattetid. Mardrömmar och orolig sömn. Dom kommer ner hit mitt i natten i alla fall, och nu ikväll är jag så trött redan nu, så då får vi somna tillsammans allihopa..

Imorgon är det dagis för barnen och jag ska fara och handla. Köpa henne en present och kalasgrejer och så. :-) måste kliva upp tidigt imorgon så jag kan kolla vad det finns i tårtväg här hemma.
Beställde hundmat igår, och ska byta igen. Fick ju med Tello premium från Uppfödaren med Nya. Så nu har dom ätit Tello och Standardts blandat. Och nu har jag köpt Tello valp. Det skiljer ju inte mycket på dom förutom att valpfodret är vetefritt. Och det ska även vara bra för känsliga magar. Vilket iaf Loo verkar ha. Hon har väldigt varierande avföring. Nog skitsnackat nu.
Och sov gott..

Av Ida Lundkvist - 18 november 2012 00:36

Jo just ja, bloggen....
Har ju fastnat i mitt paracordtillverkande.. och så har mamma varit här på besök i ett par dagar. Riktigt mysigt med mammabesök. Vi har bakat, varit ute, och bara varit i lugnan ro! :-)
Alvina har saknat mormor massor. Och har varit ledsen idag när hon for. Det skär hemskt i mitt hjärta då man får höra sånt ända in i från hjärtegropen på dom små liven. Men hon kommer ju snart igen, fick vara trösten denna gång.. Och så är det. Snart är det kalas.
Började tänka på att Alvina skulle nog gärna ha sin lilla kusin här som hon var bundis med i jämtön. Verkar dock komplicerat på det planet. Kanske, kanske inte..
Ska i alla fall höra ifall flickorna på träskbacken vill komma hit. Hoppas det går att lösa.. :-)
Nåja, det blir bra vilket som. Min lilla flicka som blir 4 år ska då få en fin födelsedag vilket som. :-)
Herre je.. 4 år..

Annars rullar allt på som vanligt. Har sökt jobb idag. Ekonomibiträde i Arvidsjaur. 80 %. Vi får se då.
Ensamkommande barn. Matlagning, lära ut matlagning, varubeställning o s v.. kändes lite skrämmande. Men kanske....

Söndag imorgon. Och vi ska gå ut oavsett väder och vind. Hundarna har inte fått göra nå annat än att skifta på inneplan idag. En tröttlördag i pysslets tecken. Barnen har faktiskt också roat sig bra inne idag. Spelat lite dator, ritat och så.

Ligger nu i sängen, och är trötter, så några bilder från dagarna sen är det natti!

Av Ida Lundkvist - 15 november 2012 15:53

Ja lägger upp lite bilder från senaste dagarna. Skriver kanske en rad eller 3 ikväll.. :-)

Av Ida Lundkvist - 12 november 2012 23:02

Joo, alarmet ringde imorse, och jag var redan inställd på att vi mest troligt skulle vara lediga från dagis idag, då det var svinhalt på vägarna igår. Det var väl tydligen lite bättre idag, så om det inte vore för att Alvina var gormig igårkväll och somnade så sent och var då himla trött imorse så hade vi farit. Men nu blev det hemmadag idag. Och jag slappnade av nog så mycket efter att ha meddelat dagis så jag sov gott medans barnen gjorde annat i köket.. haha! Jag blev arg då jag såg köket, och vad dom pysslade med. Jonathan sa att han skulle baka kladdkaka, och kom ihåg en del grejer av det jag brukade sätta i. Då var det inte lätt att inte dra på smilbanden.. haha.. söötunge! 6 ägg i vasken då, och nästan ett helt kakaopaket. För att inte tala om doften.. vinäger och kakao.. Mmm... Not! ;-) Värre kunde det ju dock ha varit. Och jag fick ju faktiskt sovmorgon när dom var så tysta till 10.30 !!! :-O Nåja, imorgon är det dagis som gäller..

Vi har snickrat ihop vattenskålen till hundgården nu. Och det blev riktigt bra. Hoppas att det fungerar nu då som vi vill. Sen var vi på en tur med Iisa och Loo med fyrhjulingen och drack en kaffekopp i skogen.
Ikväll har det äntligen blivit minusgrader. Och lite norrsken har visat sig. :-)

Nu ligger jag i sängen och ska lägga igen dom två blå.
Tjarå!

Av Ida Lundkvist - 12 november 2012 00:34

Har nyss sett film, ätit godis, och allmänt onyttiga saker ikväll. Kan vara orsaken till mitt illamående .


Våran söta Nya är då sockersöt som ett honungsdränkt bi.. :-)
Hon är så duktig ute i hundgården, fast å andra sidan vet hon ju inget annat. Kanske kan verka grymt att ha sin nyhämtade valp i hundgården första natten. Funderade på vägen hem hur vi skulle göra. Men då hon bara har sovit ute hos Uppfödaren så skulle nog något annat vara konstigt för henne. Onaturligt. Det går jättebra i alla fall, och det är jättemysig tjej som är tuff, glad och framåt. Hon har till och med varit upp och ner på platån inne i hundgården. Och den är nog lite läskig för en sån liten skit ..
Annars rullar allt på, det är svinhalkigt ute nu då det har regnat och varit plusgrader i två dagar.


Helgen har varit mycket trevlig, med främmande från höger och vänster och fika uppe och fika nere . :-)


Hoppas det nu kyler på lite, och snöar istället, så man kan he sig ut nå. Är ju såå trist i detta pissväder.


Någon bild har jag fått ihop men inte är det många. Känns som att telefonkameran har blivit sämre. Kan det vara möjligt..?
Ne nu sov gott!

Av Ida Lundkvist - 8 november 2012 23:54

Ligger i sängen och är trött. Imorgon blir det att vakna i lugn och ro, fika och sedan åker vi till Blattnicksele och hämtar lilla valpen.. :-) Det blev imorgon. Dom har varit till veterinären och besiktas idag. OK-stämplad i rumpan är hon nu. :-)
Ska bli kul. Är inte speciellt avskräckt valp fastän vi nyss haft en liten skit här som pinkat överallt och ska äta och sova hela tiden.. ;-) Det ska bli himla mysigt faktiskt! Lilla bäs, man blir väl förskräckt förstås när man ser hur liten hon är, då Loo har vuxit massor, fastän man tycker att hon är liten ännu.. Kul att träffa Monica också. Och kul att Robert följer denna gång så han får se hur Uppfödaren har det med alla 60 hundarna. :-)

Sen är det en helg i mysets tecken i övrigt också. Det kommer massa roligt folk till byn, som jag har saknat! Bland andra storebror, och Roberts lillasyster. Så då hoppas vi på finväder så vi kan vara ute och grilla och sola. :-)
Idag har vi varit ute i solen än en dag. Man blir fort bortskämd med fint väder . Ska kolla nu vad dom säger för nå till helgen. Nog för att jag är den som ser vad det är när man vaknar istället. Inga förutfattade förhoppningar eller nedslag.

Ungarna har kommit på att man kan ju rida på ryggen på mamma och pappa. Så vi har lekt apor hela högen här ikväll, förutom att vi myst med film. Faktiskt en bra animerad film som hette..... Jaa, vad hette den.... Kommer inte på det. Men den handlade om träd och en värld som var som en bubbla, inga levande ting i den staden, förutom människor. Och så skulle en pojke rädda världen
genom att så ett frö. Det enda frö, och träd som fanns kvar... Mysig och rolig film... :-)

Ne nu är det bäst att försöka sova, så vi vaknar redo för valputflykt!
Puss!

Presentation


Här skriver en livsglad 2-barnsmamma och fler-djurs-matte om livet här i skogen, i vårt Paradis!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards