lyckanibacken

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Som vanligt

Av Ida Lundkvist - 29 november 2012 00:24

Ja, det är inte så mycket att skriva om, då dagarna passerar i ungefär samma spår..
Har varit till Arvidsjaur idag på arbetsförmedlingen. Och jag har då den bästa förmedlaren i mitt liv. Han är himla förstående och enkel att ha att göra med. Kommer med bra förslag och är realistisk till min livssituation. En klippa. Och man mår bra istället för att känna att man vill hänga sig när man har varit där . Nöjd är jag. Han hade lite idéer om en praktikplats. Och skulle forska i ämnet. Han kom även med råd om utbildning osv.
Såg just nu efter tolvslaget att det kommit intressanta annonser på platsbanken. Lokalvårdare 50%, och djurvårdare 75% Så då ska jag söka jobb imorgon. :-)

Har även haft barnvakt idag hela dagen. Riktigt skönt. Kunde handla i lugn och ro. Och sedan åka hem och vila en stund på soffan. Det var väl behövt. Tack för det snälla ni! :-)

Alla hundar fick följa med till samhället idag. Dom måste åka bil ibland också. Loo och Nya är ju lite åksjuka, men då alla följde, och dom fick inte mat förren vi var hemma igen, så gick det bara bra! :-)

Har tänkt idag om jag skulle köpa mig ett par billiga miniskidor och tolka bakom Iisa med. Det är nog lagom långt under fötterna för mig. ;-)
Hon behöver få jobba nu.. och då kan man enkelt ta med sig dom under armen dit det är möjligt för oss att köra en bit. Får väl se hur stadigt man står på dom. Men jag kommer ihåg när man liten att man kunde ju som springa med dom. Så det är ju mer som snöskor fast med glid.. ;-) krävs väl förstås lite övning innan man känner sig säker. Men vad gör inte det. Det hade varit kul iaf.
Doghandlerna hos Uppfödaren körde med miniskidor på isen med en hund åt gången när det är såhär mellansäsong. Halkigt och farligt med släde eller hjuling nu..
Får se om jag inte kan få tag i ett par redan imorgon.
Nog nu, och sov gott..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Lundkvist - 2 maj 2013 23:09

Ligger i sängen och är trött i kropp och knopp. Det värker i mina händer efter att jag fick ta i för kung och fosterland då Loo och Iisa rök ihop vid utfodringen.. åå, knappt att jag fick isär dom tjurskallarna.. ska spänna dom framför fyrhjulingen...

Av Ida Lundkvist - 15 april 2013 18:08

Provar om dom har uppdaterat denna app nu så den matchar min telefon.. provar lägga upp en bild......

Av Ida Lundkvist - 12 januari 2013 23:59

Ja det är vi allihopa.. Ungarna har precis somnat och jag har legat och tittat på play en stund. Helgen har bestått av kalas för Jonathan. Han har fått många fina presenter. :-) Och han har ju blivit hela 6 år.. :O känns som ett stort kliv.. Bya ...

Av Ida Lundkvist - 7 januari 2013 22:53

Ja då var det 1 år sedan vi gifte oss. :-) det var en mysig dag våran dag ifjol. Jag kan tänka tillbaka ofta dit in i det stora mörka tältet uppljust med kaminen, och levande ljus, och alla renskinn som låg på marken. Det var verkligen en dag/natt at...

Av Ida Lundkvist - 6 januari 2013 19:18

Ja, nu ligger vi i sängen sen en halvtimma tillbaka. Ungarna har badat och förhoppningsvis somnar dom efter deras utlovade speltimma här bredvid. Kanske man är pigg imorgon då. Eller så blir det fiasko av alltihopa nu ikväll. Men det är ju värt att p...

Presentation


Här skriver en livsglad 2-barnsmamma och fler-djurs-matte om livet här i skogen, i vårt Paradis!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards