lyckanibacken

Direktlänk till inlägg 15 december 2012

Iisamys

Av Ida Lundkvist - 15 december 2012 23:57

Har iisa inne inatt, då Charlie o Borkas sover här nu. Iisa löper ju som sagt, och nu blev jag hundvakt i nöd. Så då får vi se hur mycket det gafflas i hundgården inatt. Men nu är det då tyst. Så nog tror jag att det går bra för dom 5 övriga jyckarna där ute. Blev en liten doning med mat till dom allihopa ikväll. ;-) Dom känner ju varandra väl allihopa så det är inga problem alls på det viset. Bara det att Charlie och Borkas inte är van att sova ute. Men det är ju inte speciellt kallt heller om dom nu inte har vett att gå in i kojjan så. Det ska nog gå bra.. :-)

Annars så har vi klätt granen igår. Tanken var ju att jag skulle ha en riktig gran, men då vi fick denna med belysning och allt, så var det ju som smidigt.. och det är ju smidigare med plast i kombo med djur och barn helt enkelt. Så en annan jul blir det riktig. :-)
Vi har kört lite hjuling idag, och hälsat på svärfar o co. Ätit lunch där, druckit kaffe och surrat. Snön den snöar än efter ett kort uppehåll..
Robert kommer snart hem också, så nu är det nedräkning..
Har surfat lite på allt möjligt ikväll. Hittade bl a ett underställ i merinoull, billigt. Men kanske det kan vänta lite till, då barnen prioriteras nu i juletid.
Har köpt en del julklappar. Dom stora om man säger. Sen kanske vi hittar nåt mer. Men dom ska inte bada i julklappar, det blir ingen lycklig av. ;-)
Dom får nog av alla runt ikring. Då dom har dubbla dåde far och morföräldrar så har det en tendens att bli alldeles nog.. ska rensa i deras gamla leksaker också här någon dag. Det behövs verkligen. Funderar även på hur vi skulle kunna lösa barnrumshistorien på ett smartare vis. Tror vi ska flytta upp Alvina till gästrummet så får dom båda ha rummen där uppe. Kanske leksakerna stannar lite längre utanför kök och vardagsrum. Kanske ta dit bäddmadrassen, och hänga upp gungorna där och det, så dom tycker det är kul att leka där uppe. Är lite trött på allt kojbygge och möblerande i vardagsrummet nu..
Sen blir det datarum, och pysselrum i Alvinas nuvarande. Mycket hyllor, skrivbord och en gästsäng där istället. Tror jag ska slita i lite möbler imorgon. Eller kanske jag väntar tills Robert kommer hem. Men jag gillar ju att spontan-möblera-om..
Men imorgon har jag tänkt kliva upp i tid. Skotta står även på morgondagens schema. Kanske vi kan göra lunch ute på eld. Det hade varit nå..
Nu är det godnatt!
Några bilder bjuds det på också. :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Lundkvist - 2 maj 2013 23:09

Ligger i sängen och är trött i kropp och knopp. Det värker i mina händer efter att jag fick ta i för kung och fosterland då Loo och Iisa rök ihop vid utfodringen.. åå, knappt att jag fick isär dom tjurskallarna.. ska spänna dom framför fyrhjulingen...

Av Ida Lundkvist - 15 april 2013 18:08

Provar om dom har uppdaterat denna app nu så den matchar min telefon.. provar lägga upp en bild......

Av Ida Lundkvist - 12 januari 2013 23:59

Ja det är vi allihopa.. Ungarna har precis somnat och jag har legat och tittat på play en stund. Helgen har bestått av kalas för Jonathan. Han har fått många fina presenter. :-) Och han har ju blivit hela 6 år.. :O känns som ett stort kliv.. Bya ...

Av Ida Lundkvist - 7 januari 2013 22:53

Ja då var det 1 år sedan vi gifte oss. :-) det var en mysig dag våran dag ifjol. Jag kan tänka tillbaka ofta dit in i det stora mörka tältet uppljust med kaminen, och levande ljus, och alla renskinn som låg på marken. Det var verkligen en dag/natt at...

Av Ida Lundkvist - 6 januari 2013 19:18

Ja, nu ligger vi i sängen sen en halvtimma tillbaka. Ungarna har badat och förhoppningsvis somnar dom efter deras utlovade speltimma här bredvid. Kanske man är pigg imorgon då. Eller så blir det fiasko av alltihopa nu ikväll. Men det är ju värt att p...

Presentation


Här skriver en livsglad 2-barnsmamma och fler-djurs-matte om livet här i skogen, i vårt Paradis!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards