lyckanibacken

Alla inlägg under januari 2013

Av Ida Lundkvist - 12 januari 2013 23:59

Ja det är vi allihopa..
Ungarna har precis somnat och jag har legat och tittat på play en stund.
Helgen har bestått av kalas för Jonathan. Han har fått många fina presenter. :-)
Och han har ju blivit hela 6 år.. :O känns som ett stort kliv..
Bya folket var här igår. Och pappa och Elisabeth var här idag.. bröderna mina var ju förra helgen. Det är ganska skönt att inte alla kommer på besök på en gång. :-) man kan få lite mer tid med alla. Sitta och prata i lugn o ro.

Har ju ny telefon nu. En s3a.. håller på att köra in den.. har lite bök då det är mycket som är annorlunda jämfört med den gamla. Allt tar lång tid å så. Men det måste vål gå några dagar så. Snör in någon bild så ska jag se lite mer play tv här i sängen. Farmens första avsnitt missade jag också så.
Ha det gott då och natti på er. ?

Nä det blev ingen bild då den inte kunde vända bilden rätt automatisk av någon anledning. .

Av Ida Lundkvist - 7 januari 2013 22:53

Ja då var det 1 år sedan vi gifte oss. :-) det var en mysig dag våran dag ifjol. Jag kan tänka tillbaka ofta dit in i det stora mörka tältet uppljust med kaminen, och levande ljus, och alla renskinn som låg på marken. Det var verkligen en dag/natt att minnas. Och jag gör gärna om det snart igen, fast såklart inte med vigsel å så, för nu är vi ju lovade varandra till varandra resten av livet redan.. men i ett annat syfte nästa gång. :-)
Synd bara att inte Robert var hemma nu, så vi hade kunnat fira på något sätt. Men vi får ta det då han kommer hem istället.

Har idag beställt en ny telefon. En Samsung galaxy s3. En vit. Med ett lila skal/fodral. Det blir roligt..! Och jag hoppas att den levererar det den utlovas att göra.. :-)
Min telefon som jag har nu börjar kruppa på alla möjliga sätt nu, och speciellt dessa dagar efter att jag börjat forska i att köpa en ny. Rätt vad det är kan den stänga ner nu, så jag blir av med allt jag skrivit just nu. Så den lever sitt egna liv numer. Så då var det på tiden, då det är massor av andra saker också den har börjat med.

Barnen har ju varit på dagis nu. Det var roligt för dom, och skönt att få lite lugn en stund. Jag var dock till Arvidsjaur och handlade mat, och hundmat å så, så jag fick inte speciellt mycket nyttig tid, då det bara var att hämta dom igen på hemvägen. Lite tidig blev jag, men ingen idé att åka hem för en halvtimma, då man har en bit att åka så.
Sen väl hemma har vi verkat på här. Jonathan har bland annat lärt sig att fingervirka. :-)

Jag mailade min kontakt på af idag, och han tyckte vi skulle vänta med praktiken tills jag får besked från intervjun, så då tänkte vi lika där. Som sagt han är himla bra att ha att göra med han Anders. :-)
Men nu ligger jag i sängen, och ska sova. Så sov gott!

Av Ida Lundkvist - 6 januari 2013 19:18

Ja, nu ligger vi i sängen sen en halvtimma tillbaka. Ungarna har badat och förhoppningsvis somnar dom efter deras utlovade speltimma här bredvid. Kanske man är pigg imorgon då. Eller så blir det fiasko av alltihopa nu ikväll. Men det är ju värt att prova iaf. :-)

Så dagislarmet ringer imorgonbitti, och det ska bli juvligt för både mig och barnen att dom ska dit och göra av med energi. Nu har dom varit lediga nog länge.
Jag ska även höra av mig till min arbetsförmedlare imorgon angående praktiken i moskosel hos hemtjänsten. Om jag ska hoppa på det, eller om jag ska vänta tills jag får höra om jag får jobbet eller ej. Det blir ju som hattit om jag ska börja praktik där och så får jag jobbet.. men men, det får vi se hur det blir.

Ska bli skönt att vara bara jag själv och hundarna imorgon. Ska provköra Iisa, Egon och Loo imorgon med sparken. Hoppas det går fint. :-)

Men nu ska jag försöka slappna av med lite internetsurf innan jag ska stänga mina 2 blå.
Storhelgerna har varit mysiga och helt i min smak här hemma i lugn och ro.
Tack och hej.

Presentation


Här skriver en livsglad 2-barnsmamma och fler-djurs-matte om livet här i skogen, i vårt Paradis!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards