lyckanibacken

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2012

Veckorna springer förbi

Av Ida Lundkvist - 11 oktober 2012 23:11

Ja verkligen... Nyss var det måndag, och nu är torsdagen slut . Igår var jag med hundarna i alla fall på en liten tur. Dom är ju lite olika i aktivitetsnivå, så man får ta korta turer.. Loo får åka en del. Och springa lös mer vid sidan om. Hon har prövat nu iaf att ha Egons sele på sig och springa med Egon och Iisa framför hjulingen . Det går bra ändå..

Lite bilder från turen.. Vägen mot " fallet " har gått sönder lite av allt regn.. synd då det är en fin väg att köra efter. Men det är ändå en bit in från storvägen så det blir en lagom sväng som det är nu med otränade hundar.
Man kan snacka om naturens krafter såna gånger .

Barnen har somnat på soffan ikväll, och är nu burna till sina sängar.
Hundarna är inne alla 3 och myser innan dom håriga ska ut för natten.
På tal om det, så är det otroligt hur bra det har gått med att vänja dom att sova ute. Dom myser i kojan hela natten utan minsta bekymmer. Tog väl kanske 3 nätter . Kanske till och med bara 2 innan det var helt tyst hela natten.
Sköönt..! Och dom trivs ju med det också så. Ska få upp en lykta på timer bara. Men mörkt ska det vara när som sover iaf , dom är ju också beroende av dygnets rytm.
Dagens aktivitet har varit lek/spring med fyrhjulingen, och dom har fått springa lösa hela vägen.. vi har även varit nere hos svägerskan och ätit middag tillsammans.

Men nu är jag trött i mössan. Och vinterdäcken hoppas jag att jag orkar få på imorgon. Blev visst biten av latmasken idag då det var tänkt att jag skulle göra det. Soffan var skön i systhet, när barnen var på dagis..;-)

Nu, Sov gott! Och hoppas det blir en fin dag imorgon!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Lundkvist - 2 maj 2013 23:09

Ligger i sängen och är trött i kropp och knopp. Det värker i mina händer efter att jag fick ta i för kung och fosterland då Loo och Iisa rök ihop vid utfodringen.. åå, knappt att jag fick isär dom tjurskallarna.. ska spänna dom framför fyrhjulingen...

Av Ida Lundkvist - 15 april 2013 18:08

Provar om dom har uppdaterat denna app nu så den matchar min telefon.. provar lägga upp en bild......

Av Ida Lundkvist - 12 januari 2013 23:59

Ja det är vi allihopa.. Ungarna har precis somnat och jag har legat och tittat på play en stund. Helgen har bestått av kalas för Jonathan. Han har fått många fina presenter. :-) Och han har ju blivit hela 6 år.. :O känns som ett stort kliv.. Bya ...

Av Ida Lundkvist - 7 januari 2013 22:53

Ja då var det 1 år sedan vi gifte oss. :-) det var en mysig dag våran dag ifjol. Jag kan tänka tillbaka ofta dit in i det stora mörka tältet uppljust med kaminen, och levande ljus, och alla renskinn som låg på marken. Det var verkligen en dag/natt at...

Av Ida Lundkvist - 6 januari 2013 19:18

Ja, nu ligger vi i sängen sen en halvtimma tillbaka. Ungarna har badat och förhoppningsvis somnar dom efter deras utlovade speltimma här bredvid. Kanske man är pigg imorgon då. Eller så blir det fiasko av alltihopa nu ikväll. Men det är ju värt att p...

Presentation


Här skriver en livsglad 2-barnsmamma och fler-djurs-matte om livet här i skogen, i vårt Paradis!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards