lyckanibacken

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2012

Skita i fred

Av Ida Lundkvist - 24 oktober 2012 10:14

Ja tänk att man får inte ens skita ifred när man har dessa småpaltar .. ;-)
Nu längtar vi efter pappan i huset.
Känns som att han har varit borta i ett halvår. Fast han bara har varit i 2 veckor och 2 dagar. :-P
Men det är ju ultimat att leva som gifta på detta sätt, tycker vi båda ändå. Man får sakna varandra varje gång vi är isär, och så när man ses så är man ju nykär varje gång. Det är verkligen något jag tycker fler skulle ge en chans.
Vi har ju haft det såhär hela vårat förhållande, och under hela tiden som barnen funnits. Vi i hela familjen vet inget annat, Vi lever ju såhär, och uppskattar varandra för dom olika delar vi har ansvar för medans vi inte är tillsammans. Vi går inte och trampar på varandra, och gnäller på varandra om att du måste göra det och det, för att jag har gjort det. Så det positiva med det här livet är hundra gånger fler än det negativa. Vi trivs i alla fall! :-D Så ge det en chans, jag tycker att alla borde prova som har funderat på det. Det är så värt alla dessa känslor som åker upp och ner.. :-)


Solen skiner och vi borde bege oss ut nu. Ska göra iordning mat åt hundarna också.
Iisa har fått sova inne i natt, och Egon och Loo ute. Hon är så mysig Iisa. Och helt återställd skulle jag säga nu. Men ingen träning ännu för att vara på säkra sidan. :-)
Ha en bra dag allesammans! Tjarå!

 
 
Julia

Julia

24 oktober 2012 18:27

Jag tycker fler kvinnor borde lämna hemmen och låta männen stanna hemma ;-) oj vad mycket energi man skulle ha om man bara behövde ta hem om hemmet varannan vecka eller två av fyra veckor.. :) Fast å andra sidan är det ju delad börda nu så allt kanske jämnar ut sig =)

http://www.juliasinspiration.blogg.se

Ida Lundkvist

24 oktober 2012 19:05

Absolut.. det är ju hur man lägger upp det. Fast jag själv skulle aldrig vilja vara hemifrån så mycket. Tror Robert lider mer i vårt läge av att inte få vara med oss. Jag är ju sån att jag kopplar bort honom, som oftast. Han gör exakt samma slitsamma jobb där borta som jag gör här hemma.. sålänge jag bara går hemma vill säga. Får jag ett jobb så blir det ju tyngre för mig.. därför jag bara vill ha 50%.. max..

 
Lisa

Lisa

24 oktober 2012 21:10

Min karl jobbar också borta. Kanske inte lika mycket som din, men han är borta mycket periodvis, max 5 dagar i sträck, men i alla fall ;-)Men hur som helst så håller jag med dig om att de bara är nyttigt för förhållandet att vara i från varandra och att få längta efter varandra:)

http://lisasmat.bloggplatsen.se

Ida Lundkvist

24 oktober 2012 22:16

Ja men det är ju bra om man kan se det positivt! Då funkar det ju bra! Visst är det ju dagar man grinar för att man hade velat ha dom hos sig, men tänk om man inte fick grina av saknad ibland..... Allt är relativt! ;-)

 
Julia

Julia

25 oktober 2012 06:51

ja det är klart, jag tänkte ju från mina ögon bara för att vi båda jobbar heltid.. Jobba halvtid eller 75 låter vettigt oavsett om båda jobbar på hemmaplan eller inte! Ska försöka justera mina tider lite bättre till våren! =)

http://www.juliasinspiration.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Lundkvist - 2 maj 2013 23:09

Ligger i sängen och är trött i kropp och knopp. Det värker i mina händer efter att jag fick ta i för kung och fosterland då Loo och Iisa rök ihop vid utfodringen.. åå, knappt att jag fick isär dom tjurskallarna.. ska spänna dom framför fyrhjulingen...

Av Ida Lundkvist - 15 april 2013 18:08

Provar om dom har uppdaterat denna app nu så den matchar min telefon.. provar lägga upp en bild......

Av Ida Lundkvist - 12 januari 2013 23:59

Ja det är vi allihopa.. Ungarna har precis somnat och jag har legat och tittat på play en stund. Helgen har bestått av kalas för Jonathan. Han har fått många fina presenter. :-) Och han har ju blivit hela 6 år.. :O känns som ett stort kliv.. Bya ...

Av Ida Lundkvist - 7 januari 2013 22:53

Ja då var det 1 år sedan vi gifte oss. :-) det var en mysig dag våran dag ifjol. Jag kan tänka tillbaka ofta dit in i det stora mörka tältet uppljust med kaminen, och levande ljus, och alla renskinn som låg på marken. Det var verkligen en dag/natt at...

Av Ida Lundkvist - 6 januari 2013 19:18

Ja, nu ligger vi i sängen sen en halvtimma tillbaka. Ungarna har badat och förhoppningsvis somnar dom efter deras utlovade speltimma här bredvid. Kanske man är pigg imorgon då. Eller så blir det fiasko av alltihopa nu ikväll. Men det är ju värt att p...

Presentation


Här skriver en livsglad 2-barnsmamma och fler-djurs-matte om livet här i skogen, i vårt Paradis!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards