lyckanibacken

Alla inlägg den 4 november 2012

Av Ida Lundkvist - 4 november 2012 00:44

Skulle hänga tvätten precis, och så har den börjat haka upp sig på sista programmet. Skittrist ju att behöva slänga in skiten igen. Trodde att det bara behövde centrifugeras, men när jag skulle hänga den så luktade det inte så gott heller..
Har införskaffat en till tvätthängare. Tvättsträck eller vad det heter. Det behövdes iaf..

Vageln är näst intill ett minne blott nu.. hastigt och lustigt.. Sköönt.. :-)

Kojbygge har planerats idag, och då är det ju till hundarna jag menar.. vi har ju som bara en nu, där dom ryms allihopa som det är nu, men då det kommer en till här snart så behöver vi ha större. Och så ska det bli smartare också.. förstår inte varför man har byggt denna så hög . Jag måste ju i princip krypa in i den för att städa den. Taket går att öppna men det är både svintungt och såå högt..

Barnen har fått spöka ut sig lite idag, planen var att gå ut och knacka på uppe hos tremänningen, för bus eller godis. Men dom har bråkat med både mig och varandra så mycket så då var det vackert att vara inne. Ett nytt försök imorgon..
Till lunch har vi ätit blodådror och blodiga köttiga köttbullar .
Till middag gjorde jag en helstekt karré, potatis och sås, som jag och Robert bara åt av. Barnen fick äta varma mackor framför en film..
God blev karrén! :-)
Lite allhelgonsmys har vi haft iaf..

Annars så är vädret pissigt, och minusgraderna bara skjuts framåt..
Månne det bli kallt nu.. och kommer snö.. fast det är ju bara början av November ännu.

Snart börjar tårtbakerierna också.. funderar om jag inte ska göra min cheesecake och bärsås till min dag. Det är ju en favvo.. ;-)
Sen kan barnen få vanlig, riktig tårta.

Nå, nu några bilder sen sov gott. Klockan drog iväg alldeles....
Natti!

Presentation


Här skriver en livsglad 2-barnsmamma och fler-djurs-matte om livet här i skogen, i vårt Paradis!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards