lyckanibacken

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Ida Lundkvist - 5 november 2012 23:55

Vad är det nu? Är det vinter...? Här är det nog vinter i alla fall.. temperaturen ute idag har svajat upp och ner.. på morgonen var det kallt, sen blev det varmt, som en vacker vårdag med takdropp och gassande sol så nu ikväll är det kallt igen.. Jag klagar absolut inte. Det är som det ska vara tycker jag. :-)
Vi har till och med stekt oss en hamburgare ute på elden idag.. hur mysigt som helst, och vädret gjorde så man inte kunde låta bli. Vi var ute jag och Robert och hundarna under hela barnens dagisvistelse.. vi tog även reda på lite papper och kartonger som vi samlat på oss.. ungarna, speciellt Jonathan älskar ju att klippa och klistra i alla kartonger och papper han kan hitta, så det har verkligen gynnat honom med alla kartonger, men förstås inte mig då det hamnar kring golvet och överallt man kan tänka sig.. Så nu får det vara kartongfritt ett tag.. ;-)
Sedan åkte vi till samhället och handlade lite mat, tårtgrejer och kakor då min mamma och styvpappa mest troligt tittar förbi imorgon.. det blir kul! :-) Saknar mamsen massor, och det känns i hjärtat att det är längesen vi sågs nu.. Ungarna blir också glada om dom får träffa dom! :-)

Det blev ingen såg idag då det blev lite miss i planeringen. Men vi får ta det när det passar.
Vi måste hinna med en tripp till Jämtön nu snart också då det är saker som behöver grejas där innan vintern och snön anländer på riktigt. Blir så förundrad över att det inte blir sålt huset. Jag förstår inte vad som kan vara fel. Gör mäklaren det han kan? Går det några rykten om huset? Vad ses som så negativt hos personerna som varit och tittat.. Ja, man ställer sig många frågor. Men det är väl bara så att den rätta köparen inte sett det ännu..
Hade ju varit skönt att slippa tänka mer på det, och fokusera på det man vill istället.. Men men, snart kanske...

Ligger i sängen, har duschat och startat ännu en tvätt i jakten på botten av tvättberget..

Imorgon blir det att kliva upp och städa iordning lite. Dammsuga och skura står på schemat. Och det är bara att plugga öronen med musik direkt, så får Robert fara med barnen.

Några bilder från dagen sen sova.
Nu är det godnatt!

Av Ida Lundkvist - 5 november 2012 00:22

Jo, när jag vaknar av ungarna på morgonen så var Jonathan uppsvälld och röd i ansiktet.. Han fick någon reaktion av sminket han fick låna av mamma. Det var ju som sagt mitt smink jag använde till att spöka ut dom, då vi inte hade något annat. Och det blev inte så bra.. då vet vi det.. blir att köpa nytt leksmink nu då. Dom älskar ju verkligen att bli målade och det vi hade förrut reagerade han ju inte ett dugg på.. Det köpte jag på ClasOhlson, hur det nu stavas..

Har precis nyss hängt tvätt, och före det så har jag sökt jobb. Dom är i behov av vårdbiträden kommunen, vikarier. Å det är väl bara att prova. Jag har ju tänkt att jag kommer ju inte att kunna jobba helger och kvällar vissa veckor. Men det är ju så, och jag får väl vara till lags så gott jag kan. Det finns ju en anledning.

Ska söka en annan tjänst imorgon också, det blev så sent nu ikväll, så det tar jag imorgon. :-)

Idag har vi varit ute en del. Gjort hundgården fin för denna dag. Vilket måste göras varje dag nu när det är snöfall till och från. Blir fort äckligt om det får bygga i någon dag. Och så är det faktiskt ett bra sätt att kolla så dom mår bra jyckarna. Dom är lite lösa i lagarna nu då jag har bytt foder. Det måste ju gå över nu snart då det har gått en hel säck nu. Men tillverkaren menar på att då man byter till ett foder med riktiga animaliska produkter så kan det ta en månad innan dom vänjer sig. Så vi får se då.
Iisa har fått följa ner i byn idag, och jag har nött in inkallning och belöning i massor. Hon har haft lite svårt det här med att man kan bli belönad. Inte att hon har blivit illa behandlad, bara att hon blir lite chockad då hon får en godbit helt plötsligt. Hon har inte förstått varför hon får godis helt plötsligt alltså. Men idag tror jag att jag fick till det bra! Dom vill ju gärna dra iväg på den enes påhitt då dom är ute alla samtidigt. Men tur man har vår fina hundgård. Det är så skönt att kunna fokusera på en hund åt gången och ändå veta att dom andra har det bra i hundgården.

Imorgon ska vi och köpa några skivor så vi kan snickra ihop hundkojan. Allt annat material finns redan hemma.

Vi åt lax och potatis idag, och det blev himla bra. Bara vanlig ungsstekt lax i salt, peppar, lök och vitlök. Kokt potatis och en kall remoulad a la Fru Dal. Fantastiskt enkelt och gott!

Nu ligger jag i sängen och det är dagis imorgon, även fjällbonäs sågverk ska hinnas med.
Sussa sött...

Presentation


Här skriver en livsglad 2-barnsmamma och fler-djurs-matte om livet här i skogen, i vårt Paradis!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards